Mieszkanka powiatu zamojskiego oszukana na 2000 złotych
Oszuści po raz kolejny atakują i po raz kolejny udaje im się naciągnąć swoją ofiarę na znaczną sumę pieniędzy. Tym razem ofiarą oszustów padła mieszkanka powiatu zamojskiego, która otrzymała wiadomość tekstową, informującą o niedopłacie w jej rachunku za energię elektryczną na kwotę 3,46 zł. 39-latka postanowiła otworzyć link, który otrzymała wraz z SMS-em. Następnie zalogowała się na konto bankowe, otwierając złodziejom drogę do swoich oszczędności.
W poniedziałek 39-letnia kobieta z powiatu zamojskiego otrzymała wiadomość tekstową związaną z nieuregulowanym rachunkiem za prąd. W treści wiadomości oszuści poinformowali, że występuje niedopłata na sumę 3,46 zł. I jeżeli należność nie zostanie uregulowana, w dniu 5 października nastąpi odłączenie energii elektrycznej.
Nie wzbudziło to w kobiecie żadnych podejrzeń, ponieważ kilka dni wcześniej usłyszała od męża, że napotkał problemy z pewnym rodzajem płatności. Jednak nie pamiętała z jakim. Postanowiła kliknąć link, który otworzył okno informujące, że musi wpisać swój numer telefonu i zaakceptować regulamin. Następnie została przekierowana na stronę, gdzie musiała wybrać z listy swój bank. Po wyborze banku pokazało się okno, gdzie należało wpisać login i hasło prowadzące na profil kobiety w bankowości internetowej.
39-latka zalogowała się na stronie banku, gdzie widniała informacja o dokonaniu przelewu do PGE na kwotę 3,46 zł. Na jej numer telefonu został jeszcze wysłany 5-cyfrowy kod weryfikacyjny, który musiała wpisać, aby zatwierdzić przelew. Na koniec pojawiła się informacja, że transakcja zakończyła się sukcesem.
Bank poinformował kobietę, że pieniądze wypłacono Blikiem
Kilka godzin po dokonaniu przelewu kobieta wyszła na miasto i zahaczyła o bankomat, aby wybrać pieniądze. Bankomat odrzucił polecenie wypłaty, informując, że nie ma wystarczających środków na koncie. Gdy kobieta sprawdziła stan konta, okazało się, że wszystkie pieniądze zostały wybrane już wcześniej. Natychmiast zablokowała dostęp do swojej karty płatniczej i konta bankowego. Z kolei bank oznajmił, że kwota 2000 zł została wypłacona kilka godzin wcześniej na terenie Polski, za pomocą transakcji BLIK.
Mieszkanka powiatu zamojskiego straciła 2000 zł na rzecz oszustów internetowych. Całą sprawę zgłosiła na policję, tłumacząc, że złodzieje byli bardzo sprytni i skierowali ją na fałszywą stronę bankową, która do złudzenia przypominała jej profil w bankowości elektronicznej.